To co lubimy najbardziej, czyli nasze analizy
Analiza atrakcyjności inwestycyjnej- a co to?
Naukowo określilibyśmy to tak: „pojęcie atrakcyjności inwestycyjnej określa zdolność skłonienia przedsiębiorcy do inwestycji na podstawie korzyści, które są możliwe do osiągnięcia podczas prowadzenia działalności gospodarczej.
Są to specyficzne cechy danego regionu, często unikatowe, determinujące możliwość wykorzystania ich tylko na określonym terytorium. Cechy te są jednakowe dla wszystkich potencjalnych podmiotów podejmujących działalność, bez względu na wielkość przedsiębiorstwa bądź kraj pochodzenia.”
A w praktyce? jak to zmierzyć?
Atrakcyjność mierzona jest głównie dla jednostek terytorialnych, w związku z czym aby mogły się one porównywać między sobą niezbędne jest wyznaczenie czynników, które ją kształtują.
I tutaj weźmy pod lupę powiaty. Powiaty najlepiej o takich samych uwarunkowaniach, czytaj: podobnych szansach na start.
W tym wypadku będzie to dostęp do Morza…
potocznie mówiąc- to tak jakby mieć kilku synów i chcieli sprawdzić, który ma najlepsze preferencję do tego aby przekazać mu 100.000zł na rozkręcenie biznesu i dać namiar na wszystkie kontakty, które mu w tym pomogą.
Może trochę wybujałe porównanie, ale mniej lub więcej tak to wygląda.
Wracając do powiatów, opracowaliśmy taką właśnie analizę atrakcyjności inwestycyjnej powiatów nadmorskich. Analiza opierała się na 4 filarach:
-gospodarka
-środowisko i turystyka
-demografia i jakość życia
-mieszkalnictwo i infrastruktura
Z każdej grupy wyznaczyliśmy kilkanaście wskaźników, które porównywały osiągnięty poziom danego zjawiska przez każdy powiat.
Później połączyliśmy to wszystko w jeden syntetyczny wskaźnik!
Zwany syntetycznym!
Ot co się okazało??! („ciemność widzę ciemność”- w tym wypadku to wskazane-im ciemniej tym lepiej)!
Te same dane zmierzyliśmy w danym odstępie czasowym, dzięki temu otrzymaliśmy także mapkę dynamiki zmian w zakresie atrakcyjności inwestycyjnej dla naszych powiatów.
Nic tylko dogłębnie analizować! enjoy!
Zespół New Urban Look